29 Nisan 2008 Salı

Toplumumuzu Blinçlendirme Kampanyası

Merhaba Arkadaşlar..

bu konuyu açmamın nedeni pazar günü yapılan büyük toplantıda çogu kişinin hastalıgının ilk 2-8 yılları arasında tam teşhis konulamamış olması..

Benimde kendi başımdan geçen olaylar şu şekilde gelişti.

Şu an 24 yaşındayım yaklaşıl 6 yıl önce lise son sınıfın mayıs aylarında sag ayak topugumda agrılar başladı.
Sorun ayak topugumda oldugundan ve AS hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadıgımda ortapedi Dr na gittim ortapedi Dr birşeyin yok dedi agrıalrın hala varsa fizik tedevi git dedi. ordan fizik tedeviye gittim ordada mr istedi oda boş çıktı.

Askere gidene kadar sag topuk agrılarım kalcama vurmaya başladı.askeri hastenede yine agrılarımın periyodik durumunu anlatım FTR dr.na bu sefer belden mr istedi ondada bir şey göremedi, tesadüfen orda bulunan beyin cerrahı mr lara baktı bel fıtı başlangıcı var sende dedi ve yaklaşık3.5 yıl bel fıtıgı teşhisiyle tedevi gördüm (gerçektende bel fıtıgı varmış bu sayede bel fıtıgının ilerlemesenini önlemiş oldum tedaviler sayesinde)..

Taki bir sabah sag ayagımın üstüne basamayacak ve sag kalcam tutulana kadar..

2008 zin mart ayında oldu bu olay yine bel fıtıgı yüzünden oldugunu sanıyordum ben, gittim beyin cerrahı çekilen Mr da sakrolit tespit edilmiş denince bende agrılarımın gerçek nedenini dr ve ashad sitesi sayesinde ögrenmiş oldum..

Şimdi benim burda izah etmek istedigim şu. Benim tam 6 yılım boşa gitti belki bu kadar ilerlemesine engen olabilirdim belki daha iyide olabilirdi.

Neden FTR uzmanları bu hastalık hakında bu kadar cahil ve bilgisizdir?..Toplantı esnasında erdem arkadaşımızın bahsettigi cerrah paşada mezun olacak bir ögrencinin A.s yi bilmemesi gibi..
Bu hastalık insanların yaşam sıdandartlarını tamamen degiştiren türden bir hastalıkken neden bu kadar bilgisiz bu Dr lar..

E diyecekler Romotoloklar var. Türkiyede saymaya kalksan taş çatlasa 50 -100 arasındadır koskoca istanbulda 15 tane ya var ya yok..

Bu durumda biz As hastaları bilgisiz FTR uzmanlarına ne kadar güvene bilirizVe ayrıca bazı Romatologlar bile bu hastalık hakkında tam bilgiye sahip degil..

Erken teşhis edilmesi için ben burdan şu kanıya vardım bu dr ların yapacagı birşey degil. malesef çünkü zayıf bilgilere sahipler ve bu yüzden herkese toplumumuzu bilinçlendirme kampanyası yapmaya davet ediyorum..

Bu nasıl olacak derseniz her AS hastası çevresindeki insanlara hastalıkları hakında bilgiler versin,onlarda çevredekilerine onlar digerlerine bu şekilde As hastası olan ama bilmeyen arkadaşlar bizim gibi sıkıntılı yollardan geçmesinler...

Ben 27 nisan günü yapılan Toplantının bir milad olarak görüyorum ve toplumumuzu bilinçlendirme kampanyasında ilk adımın atıldıgını düşünüyorum..

AS ile Şavaşanlar olarak sizde bu çagrıya kulak verin...

Saygılar..

Hiç yorum yok: