Merhaba Arkadaşlar..
bu konuyu açmamın nedeni pazar günü yapılan büyük toplantıda çogu kişinin hastalıgının ilk 2-8 yılları arasında tam teşhis konulamamış olması..
Benimde kendi başımdan geçen olaylar şu şekilde gelişti.
Şu an 24 yaşındayım yaklaşıl 6 yıl önce lise son sınıfın mayıs aylarında sag ayak topugumda agrılar başladı.
Sorun ayak topugumda oldugundan ve AS hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadıgımda ortapedi Dr na gittim ortapedi Dr birşeyin yok dedi agrıalrın hala varsa fizik tedevi git dedi. ordan fizik tedeviye gittim ordada mr istedi oda boş çıktı.
Askere gidene kadar sag topuk agrılarım kalcama vurmaya başladı.askeri hastenede yine agrılarımın periyodik durumunu anlatım FTR dr.na bu sefer belden mr istedi ondada bir şey göremedi, tesadüfen orda bulunan beyin cerrahı mr lara baktı bel fıtı başlangıcı var sende dedi ve yaklaşık3.5 yıl bel fıtıgı teşhisiyle tedevi gördüm (gerçektende bel fıtıgı varmış bu sayede bel fıtıgının ilerlemesenini önlemiş oldum tedaviler sayesinde)..
Taki bir sabah sag ayagımın üstüne basamayacak ve sag kalcam tutulana kadar..
2008 zin mart ayında oldu bu olay yine bel fıtıgı yüzünden oldugunu sanıyordum ben, gittim beyin cerrahı çekilen Mr da sakrolit tespit edilmiş denince bende agrılarımın gerçek nedenini dr ve ashad sitesi sayesinde ögrenmiş oldum..
Şimdi benim burda izah etmek istedigim şu. Benim tam 6 yılım boşa gitti belki bu kadar ilerlemesine engen olabilirdim belki daha iyide olabilirdi.
Neden FTR uzmanları bu hastalık hakında bu kadar cahil ve bilgisizdir?..Toplantı esnasında erdem arkadaşımızın bahsettigi cerrah paşada mezun olacak bir ögrencinin A.s yi bilmemesi gibi..
Bu hastalık insanların yaşam sıdandartlarını tamamen degiştiren türden bir hastalıkken neden bu kadar bilgisiz bu Dr lar..
E diyecekler Romotoloklar var. Türkiyede saymaya kalksan taş çatlasa 50 -100 arasındadır koskoca istanbulda 15 tane ya var ya yok..
Bu durumda biz As hastaları bilgisiz FTR uzmanlarına ne kadar güvene bilirizVe ayrıca bazı Romatologlar bile bu hastalık hakkında tam bilgiye sahip degil..
Erken teşhis edilmesi için ben burdan şu kanıya vardım bu dr ların yapacagı birşey degil. malesef çünkü zayıf bilgilere sahipler ve bu yüzden herkese toplumumuzu bilinçlendirme kampanyası yapmaya davet ediyorum..
Bu nasıl olacak derseniz her AS hastası çevresindeki insanlara hastalıkları hakında bilgiler versin,onlarda çevredekilerine onlar digerlerine bu şekilde As hastası olan ama bilmeyen arkadaşlar bizim gibi sıkıntılı yollardan geçmesinler...
Ben 27 nisan günü yapılan Toplantının bir milad olarak görüyorum ve toplumumuzu bilinçlendirme kampanyasında ilk adımın atıldıgını düşünüyorum..
AS ile Şavaşanlar olarak sizde bu çagrıya kulak verin...
Saygılar..
29 Nisan 2008 Salı
28 Nisan 2008 Pazartesi
İstanbulda toplandık..
Uzun Zamndır beklediğimiz Ankilozan Spondilit (AS)Hastalarını bilgilendirme toplantısı ASHAD derneğimiz vasıtasıyla dün 27 Nisan paraz günü 200 kişi gibi büyük bir katılımla gerçekleşti..
Her yönüyle muhteşem bir toplantı oldu..
Öncelikli olarak dış illerden gelen katılımcı arkadaşlar,başta Ankara'dan İlyas abi, Çanakkale,Siirt, ve Balıkesir'den gelen tüm ashad sitesi mensubu arkadaşlar büyük bir erdem örnegi göstermiştir..
Ayrıca.. Dr.Tuncay beye hastalıgımız hakkında,bizleri bilinçlendirmek için işini gücünü bırakıp geldigi için.
Erdem arkadaşımıza organizasyonun açılışını ve genel idareyi yürüttügü için.
İlyas abiye özürlüler ve sgk hakları ile ilgili bizleri bilgilendirdiği için.
Seyranı,Barış,Banu,Sultan,ve Ahmet, arkadaşlarımızında dernegimizin üyelik ile ilgili bilgilendirme ve hastalıgımız hakkında bilgiler olan bröşür dagıtımı gibi bazı işlemleri üstlendikleri için..
Ve bizi bir araya bir çatı altında toplanmamıza, hiç bir maddi yönde talep etmeden ellerindeki imkanları saglayan Üsküdar belediyesi için..
Kendi adıma teşekkürlerimi bir borç bilirim...
Yeni katılımlar yeni toplantılarda görüşmek üzere..
Saygılar sevgiler..
25 Nisan 2008 Cuma
23 NİSAN NEŞE DOLUYOR İNSAN.
23 NİSAN NEŞE DOLUYOR İNSAN.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir vatan bırakın biz çocuklara Islanmış olmasın göz yaşlarıyla.
Bir bahçe bırakın biz çocuklara Göklerde yer açın uçurtmalara.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir barış bırakın biz çocuklara Ulaşsın şarkımız güneşe ve aya.
Oynaya oynaya gelin çocuklar El ele, el ele verin çocuklar.
Bir dünya bırakın biz çocuklara Yazalım üstüne sevgili dünya
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir vatan bırakın biz çocuklara Islanmış olmasın göz yaşlarıyla.
Bir bahçe bırakın biz çocuklara Göklerde yer açın uçurtmalara.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir barış bırakın biz çocuklara Ulaşsın şarkımız güneşe ve aya.
Oynaya oynaya gelin çocuklar El ele, el ele verin çocuklar.
Bir dünya bırakın biz çocuklara Yazalım üstüne sevgili dünya
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Evet arkadaşlar ulu önder M.kemal atatürke bize bu bayramı armagan ettigi için çok teşekkür ederim 23nisan gübü bende çocuk oldum 3 sınıf ögrencisi kardeşimin 23 nisan şenliklerine katıldım..
Tek kelimeyle muhteşemde emegi geçen tüm ögretmenlerimize ve tüm miniklere bize bu şöleni hazırladıkları için teşekkürler..
Yılladır bellegimden silinmeden aklıma her gelişinde bir şarkı gibi mırıldanıp durdugum yukardaki şiiri, bugün 2 sınıf ögrencisi elife hiç bir takıntı yada serzeniş yaşamadan su gibi ve o güzel sesiyle okuması inanın beni çok duygulandırdı..
Nice 23 nisanlara...
google'yede 23 nisanın önemini bizlerle paylaştıgı içinde ayrı bir teşekkürü hak ediyor..
22 Nisan 2008 Salı
Dünyanın en zengin 768,952,599'cu insanıyım
You are the 768,952,599 richest person in the world!
You're in the TOP 12.81 %richest people in the world!
NASIL OLUYOR BEN DE ANLAYAMADIM AMA TÜRKİYEDEKİ BİR ORTALAMA ASGERİ ÜGRETLİNİN İK KATI MAAŞ ALDIGIM HALDE .BEN DÜNYANIN EN ZENGİN 768 MİLYON KÜSÜRÜNCÜ İNSANIYMIŞIM
YUKARIDAKİ ÖLÇEKTE SAĞDAN 13. ADAMCIK BENİ İŞARET EDİYOR.
VAYBE 6 BUCUK MİLYAR İNSANDAN 768Cİ OLMAK HERALDE KOLAY OLMASA GEREK HAHAHA
...
Gereksiz bir post...

Her yerde, hayatın her alanında vardır böyleleri, kendilerini farklı görürler, farklı köşelere yerleştirirler, inanırlar farklı olduklarına,
herkesten de farklı olduklarını fark etmelerini ve ona göre davranmalarını beklerler.
herkesten de farklı olduklarını fark etmelerini ve ona göre davranmalarını beklerler.
Onlar özeldir.
Şanslısınızdır dönüp sizinle bir-iki kelime konuştularsa
ya da sadece göz ucuyla baktılarsa.
Bunu hakedenler vardır ayrı.
ya da sadece göz ucuyla baktılarsa.
Bunu hakedenler vardır ayrı.
Gördüğünüzde saygıyla karışık bir telaş, heyecan yaratan, karşılaşınca şanslı hissettiren.
Onlara sözüm yok.
Benim canımı sıkan bu aralar bunu haketmeyip karşısındakine büyüklük taslayan kibirli insan grubu.
Gerçek hayatımda yok neyse ki böyleleri, şimdilik sadece bloglar aleminde karşılaşıyorum onlarla.
Sanırsınız ki en güzel yazıyı onlar yazar,en güzel görüşü onlar belirtir, en güzel sinema yorumunu onlar yaparlar, sizin ne haddinize onlara yetişmek.
Bazıları daha da ileri gider,
onlara yetişemeyecek olanların ne yazacaklarına da karışmaya haklı olduklarını sanarlar.
"çok kızıyorum 10 gün bir yerde kalıp o yerle ilgili yorum yapanlara"
"bazı bloglar ne boş değil mi, bugün şunu yaptım cıvıklığında"
vs..
Gerçek hayatımda yok neyse ki böyleleri, şimdilik sadece bloglar aleminde karşılaşıyorum onlarla.
Sanırsınız ki en güzel yazıyı onlar yazar,en güzel görüşü onlar belirtir, en güzel sinema yorumunu onlar yaparlar, sizin ne haddinize onlara yetişmek.
Bazıları daha da ileri gider,
onlara yetişemeyecek olanların ne yazacaklarına da karışmaya haklı olduklarını sanarlar.
"çok kızıyorum 10 gün bir yerde kalıp o yerle ilgili yorum yapanlara"
"bazı bloglar ne boş değil mi, bugün şunu yaptım cıvıklığında"
vs..
Gözüme çarpan yorumlar bunlar.
Blog=Online günlük..
Günlük bu, bir çeşit iç döküş.
Bırak insanlar gezdikleri dağlarda gördüğü çiçeğin rengini yazsın.
"Bugün yağmur yağdı ıslandım" desin.
"Bugün yağmur yağdı ıslandım" desin.
Ne olur yani?
Gördükçe canım sıkıldı bu üst tabaka blog insanlarının yazdıklarını.
Burunları düşse eğilip almaz tavırları,yazmayacaktım duramadım,şimdi onlar bunu da gereksiz bulurlar.
Burunları düşse eğilip almaz tavırları,yazmayacaktım duramadım,şimdi onlar bunu da gereksiz bulurlar.
Onların tavsiye ettikleri filmler, felsefe yapmaya çalıştıkları yazıları yanında..
BİZİM BIDIKLAR MEZUN OLUYOR....
BİZİM BIDIKLAR MEZUN OLUYOR....
Hayat durmuyor durduğu yerde..
Ailenin en minikleri iki kuzenim biz farkında olmadan büyümüşler liseden mezun oluyorlar bu sene bu hafta sonu balo etkinlikleri varmış şimdiden hazırlık yapıyorlarmış..
Ahh ahh eski günleri yad ettim.:(
Çocukken saçlarına saçma sapan şekiller verip, yüzlerini her renge boyayıp ortalığa palyanço yapıp saldığımız, odalara kilitleyip arkamızdan bağırttığımız bıdıklar artık hayata atılmaya hazır.
Keplerini fırlatabildikleri kadar yukarı fırlatıcaklar cumartesi günü prova olarak.. bir buçuk ay sonra gerçekten diplamalarını alıp fırlatacaklar...
Sanırım yaşlanıyorum :(
Hayat durmuyor durduğu yerde..
Ailenin en minikleri iki kuzenim biz farkında olmadan büyümüşler liseden mezun oluyorlar bu sene bu hafta sonu balo etkinlikleri varmış şimdiden hazırlık yapıyorlarmış..
Ahh ahh eski günleri yad ettim.:(
Çocukken saçlarına saçma sapan şekiller verip, yüzlerini her renge boyayıp ortalığa palyanço yapıp saldığımız, odalara kilitleyip arkamızdan bağırttığımız bıdıklar artık hayata atılmaya hazır.
Keplerini fırlatabildikleri kadar yukarı fırlatıcaklar cumartesi günü prova olarak.. bir buçuk ay sonra gerçekten diplamalarını alıp fırlatacaklar...
Sanırım yaşlanıyorum :(
8 Nisan 2008 Salı
Hıncal Ulluçtan anterasan laflar hayret:)
Tüm Galatasaraylılara örnek Bi davranış hiçde beklemdiğim birinden geldi..Sabah gazeteleri okurken şaşırdım dogrusu kendi çıkarları dogrultusunda da olsa bugün fenerliyiz demesi hıncal uluç için bir milat olsa gerek.:))
ALINTI"Her Galatasaraylının Fenerbahçe'yi desteklemesi lazım. Her Türkiyelinin de Fenerbahçe'yi desteklemesi lazım. Çünkü Galatasaray'ın geleceği de Fenerbahçe'ye bağlı, içeride dışarıda; Türkiye'nin geleceği de Fenerbahçe'ye bağlı. Ben çok mantıklı konuşuyorum. Tabii insanların duyguları var ama duygular mantığın önüne geçerse sen biraz geri zekalı olursun. Duygularının esiri bir zavallı olursun. Chelsea'nin Fenerbahçe'yi yenmesi bana niye zevk verir? Çünkü ben Fenerbahçe'yi yenme ümidimi yitirmişimdir de ondan. O zaman zevk verir."
bu örmek davranışınızdan ötürü tebrikler hıncal bey.:))
Neyse, bu gece tarihi bir gece... Chelsea karşılaşmasının sonucu ne olursa olsun, o futbolcuların başımızın üstünde yeri var. Onlar, bu karanlık ülkeye inat, Avrupa'da "futbol güneşini" uyandırdılar ya... Bu gerçek bile bu sezon için yeter. Bunun ötesi... Cennet'in ta kendisi... Saygılar...
ALINTI"Her Galatasaraylının Fenerbahçe'yi desteklemesi lazım. Her Türkiyelinin de Fenerbahçe'yi desteklemesi lazım. Çünkü Galatasaray'ın geleceği de Fenerbahçe'ye bağlı, içeride dışarıda; Türkiye'nin geleceği de Fenerbahçe'ye bağlı. Ben çok mantıklı konuşuyorum. Tabii insanların duyguları var ama duygular mantığın önüne geçerse sen biraz geri zekalı olursun. Duygularının esiri bir zavallı olursun. Chelsea'nin Fenerbahçe'yi yenmesi bana niye zevk verir? Çünkü ben Fenerbahçe'yi yenme ümidimi yitirmişimdir de ondan. O zaman zevk verir."
bu örmek davranışınızdan ötürü tebrikler hıncal bey.:))
Neyse, bu gece tarihi bir gece... Chelsea karşılaşmasının sonucu ne olursa olsun, o futbolcuların başımızın üstünde yeri var. Onlar, bu karanlık ülkeye inat, Avrupa'da "futbol güneşini" uyandırdılar ya... Bu gerçek bile bu sezon için yeter. Bunun ötesi... Cennet'in ta kendisi... Saygılar...
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)